לפרסום בתוכניות טלוויזיה בבוקר יש יתרונות רבים עבור עסקים למפרסמים.
לדוגמא, קהל גדול ומגוון,
מעורבות גבוהה של הקהל בתכנים המשודרים ואסוציאציה חיובית הנקשרת למשדרי הבוקר.
קיימים יתרונות רבים בפרסום בתוכניות הבוקר אולם כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי ועסקים יפיקו את המקסימום מהפרסום בתוכניות הבוקר, עליהם להגדיר היטב את קהל היעד שלו, לבחון מי הם הצופים בתוכניות הבוקר ולבדוק אם יש התאמה ביניהם. פרסום בתוכניות הבוקר יכול לחשוף את העסק בצורה מדויקת, ממוקדת ורחבת היקף, בדיוק לקהל היעד הספציפי.
תוכניות הבוקר בטלוויזיה הן תוכניות המציעות תוכן מגוון לצופים. במהלך התוכניות משודרים גם מבזקי חדשות ש”פותחות” אותן לקהלים נוספים.
אלו תוכניות הכוללות לרוב תכנים שנמצאים בשולי החדשות, אך חיוניים לחיי היום יום. התוכניות לרוב רגועות ונעימות לצפייה ומכילות תוכן אטרקטיבי ומעניין עבור קהל צופים רחב.
תכני הבוקר מלווים בעיקר את מי שנשאר בבית כגון אימהות בחופשת לידה, פנסיונרים, אנשים שעובדים בשעות אחה”צ ועוד.
באופן עקרוני, פרסום בתוכניות בוקר הוא דרך יעילה עבור עסקים ומפרסמים להגיע לקהל גדול, מעורב וממוקד בצורה חסכונית.