-->

פרסום בתכנית כלבוטק

קטגוריה:

פרסום בתכנית כלבוטק

אחת מתכניות הטלוויזיה הבולטות אשר משודרת זה שנים רבות בשידורי הפריים טיים של רשתות השידור השונות היא התכנית כלבוטק. התכנית אשר מביאה נושאים לדיון בתחומים אשר נוגעים לחיים של כולנו יצרה לא מעט פרובוקציות ודיונים ציבוריים כאשר הביאה לגילוי של עוולות ומחדלים של חברות וארגונים שונים. התכנית שמה לה למטרה לבדוק ולתעד מחדלים ורמאויות של אנשי מקצוע ושל חברות המהוות נזק לחברה במטרה ליידע את הציבור ולהביא לתודעתו את גודל המעשה.

כלבוטק – אפשרויות פרסום

כמו כל התכניות המשודרות במסגרת שידורי רשת בערוץ 2, גם התכנית כלבוטק משלבת פרסומות במהלך שידורי התכנית. מפרסמים יכולים לבחור באחד משלושת פורמטים של פרסומות ובהם הפורמט של תשדירי פרסומת שהם סרטוני וידאו קצרים המשודרים במהלך הפסקת פרסומת מרוכזת, הפסקת הפרסומות במהלך התכנית מתרחשת כמה פעמים באורכים שונים ומאפשרת למפרסמים להציג באמצעות סרטוני וידאו את הפרסומות שלהם.

פורמט נוסף שנעשה בו שימוש בתכניות שונות המשודרות ברשת הוא פורמט החסויות שמשמעותו מתן חסות לפינה ייעודית או שידור חסות בצורה של קריינות המלווה בתמונה או כתוביות לפני או אחרי הפסקת פרסומות מרוכזת או לפני הגשה של פינה. פורמט נוסף ומוכר הוא פורמט התוכן השיווקי שתכניות שונות בערוץ 2, במיוחד תכניות אירוח עושות בו שימוש. פורמט זה משמעותו שילוב של תוכן שיווקי במהלך שידורי התכנית וכחלק מהם. שימוש בפורמט תוכן שיווקי יכול להיות גם בצורה של באנר עליון בראש המסך או כתוביות בתחתית המסך.

היתרונות של שילוב פרסומות במהלך התכנית כלבוטק הם רבים הודות לעובדה שהתכנית משודרת במהלך רצועת הפריים טיים של רשת בערוץ 2 מה שמאפשר חשיפה גדולה במיוחד לקהל יעד רחב ומגוון.

כלבוטק – קהל היעד

התכנית כלבוטק משודרת במהלך רצועת השידור פריים טיים שבין השעה שמונה בערב ועד השעה אחת עשרה בלילה. רצועת שידור זו נחשבת לרצועה הנצפית ביותר ופונה אל קהל יעד מגוון ורחב. קהל היעד של התכנית כלבוטק הוא כאמור קהל מגוון של מבוגרים ממעמד סוציואקונומי נמוך ומעלה אשר צופים בטלוויזיה במהלך שעות השידור. לאור הפופולאריות של התכנית קהל היעד הוא גם קהל נאמן אשר עוקב אחר התכנית בכל שנות השידור שלה וצופה בה באדיקות.

כלבוטק – התכנית

התכנית כלבוטק אשר הייתה מוכרת בעבר כתבנית "כלבודק" היא תכנית התחקירים המוכרת והידוע בעולם. התכנית עוסקת בצרכנות של הצרכן הישראלי והמטרה שלה היא לחשוף עוולות ומעשי רמאויות של חברות וארגונים כלפי הציבור הישראלי. התכנית נמצאת בטלוויזיה מאז שנות השבעים ונחשבת לאחת התכניות הוותיקות והמוכרות בז'אנר תכניות התחקירים. עם השנים, נוצרו תכניות דומות אשר בודקות עוולות ורמאויות כאשר הבולטת שבהם ושמהווה למתרה העיקרית של התכנית כלבוטק היא התכנית "שומר מסך" של אמנון לוי בערוץ 10 המתחרה.

אתר התכנית: http://reshet.tv/Shows/Kolbotek/

כלבוטק – היסטוריה

התכנית כלבוטק היא כאמור תכנית וותיקה. התחלה של התכנית הייתה בהנחייתו של המנחה דניאל פאר והיוותה נכון לשנות השבעים תכנית מקורית וייחודית שלא הייתה כמוה עוד על המסך. התכנית עסקה בתחקירים צרכניים והביאה תחקירים אודות השוואת מחירים, עוולות ומעשי מרמה של אנשי מקצוע וחברות סחר, ביורוקרטיה מיותרת של חברות כלפי הצרכן הישראלי, סחבת וביורוקרטיה של מוסדות ציבור ועוד. התכנית כללה פינה ייחודית ובה גדעון רייכר הביע את הביקורת שלו על התנהלות המוסדות הממשלתיים כלפי האזרח הישראלי.

כלבוטק בימי רפי גינת

עם עזיבתו של המנחה דניאל פאר את הנחיית התכנית, תפס את מקומו, איש הטלוויזיה רפי גינת והחל לשדר את התכנית במקומו. המנחה שהיה גם העורך של התכנית הביא עמו טון הנחיה תוקפני ואגרסיבי והפך את התכנית לבעלת סגנון חדש אשר לדעת מומחים הביא לעלייה משמעותית של רייטינג התכנית והפך אותה לאחת התכניות הפופולאריות והנצפות בישראל.

 רפי גינת הרחיב את התחקירים בתכנית לתחקירים עמוקים העושים שימוש בטכניקות שונות מעולם החקירות כמו מצלמות נסתרות בהם מצולמים האנשים שאחראיים על העוולות ומעשי המרמה, תחקירנית המתחזים לעובדים או ללקוחות ומדובבים את הרמאים וכל זה בהנחיה דרמטית ותקיפה של המנחה רפי גינת אשר הביאה את התכנית להיות אחת התכניות המעניינות בטלוויזיה הישראלית.

שערויות בולטות בתכנית

התכנית כלבוטק אחראית לכמה מהשערוריות שהסעירו מדינה שלמה וחשפה לא מעט אנשי מקצוע וחברות בקלקלתם. המטרה של החשיפה בתכנית היא להביא לידיעת הציבור את העוולות ואת אנשי השירות ואף להביא לידיעת רשויות החוק ראיות של מעשי פשע. בין המקרים המפורסמים ביותר אותם חשפה התכנית ניתן למנות את בדיקת המעבדה של מסעדות חומוס נפוצות אשר הוכיחה כי החומוס שהן מגישות לצרכנים אינו נקי ומלא בקוליפורמים וחומרים מזיקים.

עם הזמן, הלכה התכנית כלבוטק ועברה מהתחום של חשיפת עוולות צרכניות אל תחום של חשיפת עבריינים ופושעים תוך שהיא עושה שימוש באלמנטי חקירה ייחודיים. במסגרת חשיפה זו ניתן למנות את מקרה החשיפה של מנהל מחלקת עיניים בבית החולים נהריה שנחשד בקבלת שוחד תמורת זירוז ניתוח להשתלת קרנית, חשיפת מנחה תכנית הטלוויזיה "קשר משפחתי" בהקשר של מעשים מגונים בילד שהיה אצו בטיפול, חשיפת רשת טיב טעם אשר מכרה בשר שלא הוחזק בתנאים מספקים ועוד.

כלבוטק בתרבות הישראלית

התכנית כלבוטק ללא ספק השאירה את חותמה בתרבות הישראלית. עם הצלחת התכנית וחשיפת העוולות ומעשי המרמה הרבים בה, רבים מן הנחשפים בתכנית פנו לבתי המשפט בטענה כי התכנית הוציאה נגדם לשון הרע וביקשו לתבוע את התכנית. בנוסף, אזרחים רבים ביקשו ליידע את התכנית בעוולות שבהן נתקלו מטעם רשויות ממשלתיות או חברות על מנת להוציא לאור את העוולות ואף לפגוע בחזרה באמצעות התקשורת במי שפגע בהם.

בנוסף, מבקרים רבים הביעו את סלידתם מהדרך בה התכנית פועלת על מנת להביא רייטינג על חשבון אנשים אחרים וביקרו חריפות את השימוש בטכניקות כמו המצלמות הנסתרות אשר חושפות את פניהם של האנשים בפני כל. חלק מהביקורות אף טענו כי התכנית עושה שימוש מוגזם בכלים על מנת לחדור לפרטיותם של אנשים וכי המסקנות אליהם מגיעים תחקירני התכנית הם מהירות מדי ואינם נותנים תמיד לצד השני להגיב.

כלבוטק – מבנה התכנית

התכנית כלבוטק היא בעלת מבנה של צילומי שטח וצילומים באולפן. במהלך התכנית, המנחה רפי גינת מציג את נושא התחקיר בכמה מילים ואז משודר הקטע בו התחקירנים יוצאים אל השטח ומצלמים מהשטח באמצעות מצלמה נסתרת. במרבית הפעמים במהלך הצילומים התחקירנים מציגים עצמם ומתעמתים עם נושא הצילום על מנת לקבל את תגובתו, בנוסף, בפעמים רבות התחקירנית מתחזים ללקוחות או לאנשי שירות על מנת לבטא את העוול הלכה למעשה על ידי האיש או החברה הנחקרת.

כלבוטק – דוגמאות לתכנים

בין התכנים של העונה האחרונה של התכנית כלבוטק ניתן למנות תכנים שונים העוסקים בעוולות של חברות או של אנשים פרטיים. דוגמאות לתכנים כאלו הם שידור אודות חברת ליסינג אשר מרמה את המבקשים לעשות שימוש בשירותי הרכב שלה, שידור המציג את האחים גבריאלי שעושים עסקאות עם חיילים, שידור אודות סטודנטים אשר שילמו בעבור כתיבת עבודות ועוד. בנוסף, כוללות התכניות פינה ייעודית של הכתב הפלילי בוקי נאה בה הוא מביא סיפורים אודות חקירות משטרה.

לחץ כאן וקבל הצעת מחיר
קבל עכשיו הצעה אטרקטיבית לפרסום