-->

פרסום בתכנית האח הגדול

קטגוריה:

פרסום בתכנית האח הגדול

ז'אנר תכניות המציאות כבש את הטלוויזיה הישראלית בעשורים האחרונים ויותר ויותר תכנים מחו"ל של תכניות מציאות תופסות את שידורי הפריים טיים המבוקשים ביותר בטלוויזיה. אחת התכניות הבולטות בז'אנר תכניות המציאות היא התכנית "האח הגדול" שמקורה בפורמט של תכנית מציאות מצליחה בטלוויזיה ההולנדית. ההשפעה של התכנית "האח הגדול" חלשה על כל תחומי החיים והמשתתפים של "האח הגדול" הפכו לאנשי טלוויזיה ועיתונות מוכרים בכל הארץ.

"האח הגדול" – אפשרויות פרסום

כמו כל התכניות בערוץ 2, גם באח הגדול, יכולים המפרסמים לשלב פרסומות מפורמטים שונים. היתרונות שלפרסום במהלך התכנית "האח הגדול" הם רבים וגדולים ובהם חשיפה רחבה לקהל יעד מגוון, פרסום באמצעות תוכן שיווקי במסגרת התכנית כמו למשל פרסום של הרהיטים בבית או העיצוב של הבית או פרסום באמצעות חסויות כמו החברה המעניקה את הפרס לזוכה בתכנית. בנוסף, הודות לשידור התכנית בזמן הפריים טיים, יכולים ליהנות מאחוזי צפייה גבוהים במיוחד וקהל יעד מגוון של צופים בכל הגילאים ושכבות האוכלוסייה.

"האח הגדול" – קהל היעד

קהל היעד של "האח הגדול" מורכב ממגוון רחב של שכבות באוכלוסייה הכולל ילדים בגילאים צעירים, צעירים בשנות העשרים לחייהם ומבוגרים. שידור התכנית ברצועת הפריים טיים של ערוץ 2 מהווה הוכחה לפופולאריות של התכנית ולחשיפה שלה לקהל גדול. המדרוג של התכנית הוא בין הגבוהים בתכניות הטלוויזיה מאות אלפי בתי אב בישראל צופים בתכנית באדיקות מדי שבוע.

"האח הגדול" – הפורמט

פורמט האחד הגדול הוא זהה לפורמט של תכנית המציאות ההולנדית "האח הגדול" ששודרה לראשונה בשנת 1999. ההצלחה של הפורמט יחד עם כניסת הז'אנר של תכניות הריאליטי לטלוויזיה המודרנית הפכו את התכנית לפופולארית ביותר המשודרת ביותר משבעים מדינות בעולם. ברוב המדינות בהן משודרת התכנית היא זוכה לאחוזי רייטינג ופופולאריות גבוהים במיוחד וכך גם בארץ אשר שידורה לראשונה היה בשנת 2008.

"האח הגדול" – הקונספט

קונספט התכנית "האח הגדול" קבוע בכל המדינות בהן היא משודרת. על פי קונספט התכנית, קבוצה של אנשים בגילאים שונים, מגדרים שונים, סטטוס שונה, תחומי עיסוק שונים וכדומה נכנסים לתקופה של מספר ימים לתוך בית גדול ובו מותקנות מצלמות המצלמות את כל פינות הבית במשך עשרים וארבע שעות. במהלך תקופת השהות של הדיירים בבית, הם מקבלים הוראות ומשימות מה "אח הגדול" שהוא למעשה צוות ההפקה אשר מלווה את הדיירים למשך כל התכנית.

בכל שבוע או שבועיים עומדים חלק מן הדיירים או כולם להדחה שאותה מחליט הקהל באמצעות משלוח מסרונים בטלפון הסלולרי. את המועמדים להדחה בוחרים הדיירים בעצמם בחדר "האח הגדול" בו הם בוחרים בדיירים שאותם הם מעוניינים להעמיד להדחה. התכנית "האח הגדול" כוללת חוקים נוקשים וידועים מראש שאותם דיירי הבית חייבים למלא והאם עוסקים בכל תחום בבית החל מהחיים בבית ועד לכללי התנהגות והתנהלות מול המצלמות.

דיירים שאינם עומדים בתנאי "האח הגדול" יכולים להיות מודחים על ידי ההפקה בהסכם מראש. הזוכה בתכנית הוא למעשה הדייר שנשאר אחרון בבית על פי דעת הקהל והפרס לזוכה הראשון הוא מיליון שקלים.

"האח הגדול" – כללי התכנית

כאמור, התכנית "האח הגדול" כוללת מספר כללים ידועים מראש אותם הדיירים חייבים למלא. חלק מהכללים נקבעו על מנת להפיח חיים בתכנית וליצור אינטריגות ואינטראקציה בין הדיירים כמו כללי התקציב הנוקשים. אחד הכללים הנוקשים של בית "האח הגדול" הוא המחויבות לשאת מצלמה ומיקרופון בכל שלב של התכנית. מי שמפר כלל זה קונס את שאר דיירי הבית בהורדת סכום כסף מהתקציב השבועי.

כלל חשוב נוסף של הבית הוא אי מתן אפשרות ליצור קשר עם העולם מחוץ לבית. לדיירים אין את האפשרות לעשות שימוש בכל אמצעי תקשורת כלשהו שיכול לתת להם מידע על המתרחש בחוץ או להעסיק אותם במהלך היום כמו ספרים או עיתונים במטרה שיתקשרו אחד עם השני. כלל נוסף הוא האיסור של הדיירים לדון באסטרטגיות הדחה למיניהן או לחשוף את זהות המועמדים שלהם להדחה.

"האח הגדול" – השפעת התקציב השבועי על הבית

אחד האלמנטים המרכזיים בבית "האח הגדול" הוא התקציב השבועי. בכל שבוע מקבלים הדיירים תקציב שבועי למטרות קניות של אוכל וסיגריות. את התקציב יכולים הדיירים להרוויח או להפסיד במהלך המשימות של ההפקה. ברוב התכנית, התקציב השבועי היווה טריגר לעימותים וויכוחים בין מועמדים שונים והיווה המקור העיקרי לגילוי הפערים בין המתמודדים השונים. דיון בנושא התקציב הוא החלק המרכזי בשידורים ולרוב הוא מהווה שיח מרכזי בבית האח הגדול.

"האח הגדול" – הרכב הדיירים

כל אדם יכול להגיש את מועמדותו להתמודדות כדייר בבית האח הגדול. צוות ההפקה בשיתוף אנשי מקצוע מתחומים שונים בוחרים את המתמודדים הראויים ביותר ומרכיבים צוות של דיירים שאינטראקציה ביניהם תיצור עניין במהלך התכנית.

הנטייה המרכזית לבחירת הדיירים בבית "האח הגדול" מתרכז בעיקר הצורך ליצור מגוון רחב ככל הניתן של דיירים מכל קשת האוכלוסייה הישראלית ולכן הרכב הדיירים בבית "האח הגדול" יהיה נשים וגברים, דתיים וחילוניים, אנשים המשתייכים ללאומים שונים, אנשים המשתייכים למעמדות חברתיים שונים, אנשים בעלי אופי ודעות שונות אחד מהשני, אנשים בעלי דעות שונות וכדומה.

"האח הגדול" – עונת הVIP

במהלך שידורי התכנית, הוקדשה עונה אחת לדיירים המגיעים מעולם הבידור והטלוויזיה. בעונה זו השתתפו דיירים ידוענים המוכרים מתחומים שונים החל מעולם האופנה ועד לעולם הטלויזיה והעיתונאות. דמות בולטת בעונת הסלבריטאים הייתה העיתונאי מנחם בן הידוע בדרך הביקורתית שלו ויצר מספר של פרובוקציות במהלך התכנית בדרך ההתבטאות שלו על יחסים חד מיניים בישראל או ביטויים מעליבים שכינה בהם את המשתתפים דיירי הבית.

"האח הגדול" – השפעות תרבותיות

תכנית "האח הגדול" היו השפעות תרבויות רחבות היקף במהלך שידור התכניות. כבר בעונה הראשונה בה התגלעו מחלוקות בין שני קבוצות דיירים בולטות עלה הנושא העדתי אשר יצר את המחנות על רקע עדתי. בנוסף, דיונים אודות "האח הגדול" הגיעו על למוסדות האקדמיים בהם דנו בהשלכות של התכנית על החברה הישראלית, ההשפעות שלה על הטלוויזיה באופן כללי והאספקטים האתיים של התכנית.

"האח הגדול" – שידורי האינטרנט

לתכנית "האח הגדול" אתר אינטרנט ייעודי בו יכולים הצופים להתעדכן בכל זמן בהתרחשויות בבית. אתר האינטרנט של התכנית משדר את השידורים המלאים של התכנית, מעניק סיכומים יומיים של ההתרחשויות בבית האח הגדול. שידורי "האח הגדול" פותחים קהל יעד נוסף והוא קהל הצופים מחו"ל שיכולים להיכנס לאתר ולעקוב אחת התכנית.

כתובת אתר התכנית: http://www.mako.co.il/tv-bigbrother

"האח הגדול" – תכנית בת

תכנית הבת של "האח הגדול" היא התכנית האחות הקטנה המשודרת במסגרת שידורי ביפ. בתכנית נותנת המנחה פרשנויות וביאורים לנעשה בבית "האח הגדול" בפן הומוריסטי וסאטירי. אורחים המגיעים אל תכנית הבת האחות הקטנה מעניקים את הפרשנות שלה להתנהגויות הדיירים ולאינטריגות ביניהם. כמו התכנית האח הגדול, גם תכנית הבת, האחות הקטנה זכתה לפופולאריות רחבה והפכה לתכנית בעלת מדרוג גבוה.

"האח הגדול" – אתר התכנית

אתר מאקו מעניק לצופים ולאוהדים של התכנית "האח הגדול" מגוון רחב של אפשרויות צפייה. באתר יכולים הצופים לצפות בסיכומי יום, תכניות מלאות, טוקבקים של צופים ולהצביע בעבור הדייר המועדף. כתובת האתר: http://www.mako.co.il/tv-bigbrother

לחץ כאן וקבל הצעת מחיר
קבל עכשיו הצעה אטרקטיבית לפרסום